Een actieve commerciële rol voor uw inhoudelijke professionals
Veel medewerkers in een organisatie zonder commerciële functie hebben toch regelmatig contact met klanten en prospects in directe of indirecte zin. Zij leveren bijvoorbeeld technische ondersteuning, vervullen administratieve taken, verrichten pre- of aftersales consultancy of installatie en service op locatie van de klant. Door het intensieve contact dat ze hebben met klanten en prospects, zijn ze een waardevolle bron van informatie en ideeën voor het commerciële team en de rest van de organisatie.
De workshop Verkopen voor Niet-verkopers van 3to1 is speciaal voor alle inhoudelijke professionals van een organisatie ontwikkeld. Hoe communiceren zij proactief over het bedrijf, hoe herkennen ze commerciële kansen en acteren ze hierop en hoe netwerken ze effectief binnen de organisatie van de klant of prospect?
Door het inzetten van specifieke vaardigheden en bewustwording van de unieke rol die zij in de onderneming vervullen, zullen ze steviger in hun schoenen staan, een positievere indruk achterlaten en leads en cross-sellingskansen ontdekken en benutten.
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop Verkopen voor Niet-verkopers is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is gericht op iedere inhoudelijke professional, die regelmatig bij klanten of prospects werkzaamheden uitvoert of is gedetacheerd voor een langere of kortere periode. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep, met geen tot enige commerciële ervaring.