Het geheim van een onvergetelijke presentatie
Maar weinig professionals stappen met plezier op een podium om een presentatie te geven aan klanten, collega’s of vakgenoten. Vaak omdat aan een succesvolle presentatie hoge eisen worden gesteld: de boodschap overbrengen, het publiek inspireren, kennis overdragen en dat alles op een originele en krachtige manier. Naast een perfecte inhoud zijn persoonlijkheid, vorm en stijl onmisbare ingrediënten voor een succesvolle presentatie.
De workshop Professioneel Presenteren van 3to1 behandelt in duidelijke stappen alle elementen van een boeiende, effectieve en doelgerichte presentatie. Vanaf de samenstelling en voorbereiding tot en met de uitvoering en performance. Het geven van een succesvolle (zakelijke) presentatie begint met een uitstekende voorbereiding. Ook de opening, structuur en opbouw van de presentatie zijn onmisbare ingrediënten. De workshop behandelt het gehele voortraject, vanaf ideevorming tot het punt van uitvoering.
Het overtuigend, boeiend en origineel brengen van een presentatie is een specifieke discipline. Deze workshop richt zich dan ook op het brengen van de tekst, toepassen van improvisaties en het gebruik van de stem, houding en attitude. Presentaties worden pittiger, inspirerender en zetten de toehoorders aan tot actie.
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop Professioneel Presenteren is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is voor iedereen die regelmatig een zakelijke presentatie geeft voor klanten, collega’s of vakgenoten. Het is voor mensen met een management- of verkoopfunctie, of die werkzaam zijn als inhoudelijk professional of een ondersteunende rol hebben. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grotere groep mensen.