Professioneel telefonisch klantcontact
De favoriete manier van veel klanten om een bedrijf te bereiken is nog steeds via de telefoon. Of het nu gaat om de commerciële binnendienst, klantenservice, helpdesk, secretariaat of ondersteunende dienst, telefonisch contact neemt een centrale rol in tijdens het werk. Toch worden telefoongesprekken veelal niet op de juiste of meest effectieve manier gevoerd, waardoor commerciële kansen worden gemist, ontevreden klanten niet klantgericht worden geholpen en bij vragen en problemen niet voldoende wordt doorgevraagd.
In de workshop Klantgericht Telefoneren van 3to1 worden alle belangrijke aspecten van telefoongebruik belicht: inzicht in de belangrijkste regels en methoden van ontvangend en actief telefoonverkeer, een professionele afhandeling van klachten, irritaties, gesprekken met “moeilijke” klanten en slimme communicatietechnieken om gesprekken bondiger, efficiënter en soepeler te laten verlopen.
Geef medewerkers de tools, ideeën en technieken om uw klanten professioneel en daadkrachtig te woord te staan aan de telefoon, waardoor ze zich echt geholpen voelen en met plezier de organisatie meer business gunnen.
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop Klantgericht Telefoneren is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is gericht alle medewerkers die regelmatig telefonisch klanten te woord staan, zowel intern als extern. Ze zijn bijvoorbeeld werkzaam bij uw commerciële binnendienst, klantenservice, helpdesk, secretariaat of ondersteunende dienst. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep mensen.