Het effect van de persoonlijke benadering
Voor veel consumenten blijven fysieke winkels de plek om zich te oriënteren voor de aanschaf van nieuwe producten of diensten. Of het nu huisinrichting, elektronica, hulpmiddelen, vervoersmiddelen of adviesdiensten betreft, de adviseur in de winkel blijft een belangrijke bron voor informatie. Als het meezit, koopt de consument het product of de dienst ook daadwerkelijk in de winkel. Maar klanten kopen steeds vaker via een online retailer of webshop, Dan staat de fysieke winkel buitenspel.
Het probleem ligt hierbij niet bij de consument maar bij de insteek van de verkoper. Nog veel te vaak praten zij vooral over de specificaties, de kenmerken en de mogelijkheden van de eigen producten of diensten en vergeten daarbij de consument centraal te zetten. Wat is zijn probleem? Wat betekent het als het wordt opgelost en hoe kan er echt persoonlijk contact worden gemaakt?
De workshop De Kracht van Human-to-Human van 3to1 gaat over het belangrijkste onderscheidend vermogen van uw winkel: de kracht van het persoonlijke contact. Hoe wordt een verkoopgesprek opgebouwd waarbij vanaf het allereerste contact de consument centraal staat. Als de consument dit echt zo ervaart zal hij met plezier zaken met je doen.
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop De Kracht van Human to Human is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar uw eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is gericht op managers en verkopers die werken in een retailorganisatie, winkelketen of een eigen winkel hebben en voornamelijk aan consumenten verkopen. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep, die enige ervaring met verkoop of commerciële processen heeft.