Hoe maak je meer impact met je e-mails?
E-mails waar niet of slecht op gereageerd wordt, kosten een organisatie onnodig veel tijd en moeite. Is een mail niet duidelijk dan hangt de klant aan de telefoon. Is de mail niet vriendelijk, dan gaat hij naar de concurrent.
Met deze workshop krijgen je medewerkers handvatten om in e-mails een krachtige ondersteuner of partner in business uit te stralen. Ze slaan de plank niet meer mis en maken van elke mail een visitekaartje.
In de workshop E-mails Schrijven met Impact van 3to1 krijgen de deelnemers aan de hand van leuke oefeningen concrete handvatten voor klantgerichte e-mails schrijven. Onderwerpen daarbij zijn:
- Hoe zorg je dat de lezer binnen 5 seconden de essentie ziet?
- Hoe deel je een e-mail slim in?
- Weg met clichézinnen; wat maakt een krachtige opening en slot?
- Hoe schrijf je to the point?
- Hoe formuleer je klantgericht en aantrekkelijk?
- Wat zijn veelgemaakte e-mailblunders?
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop E-mails Schrijven met Impact duurt idealiter 3 uur. Heb je een ander tijdframe in gedachten dan maken we op basis van de gewenste onderdelen en leerwensen van de deelnemers een maatwerkprogramma. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is gericht op alle medewerkers die regelmatig e-mailcontact hebben met klanten. Van ondersteuner tot adviseur en manager; eenieder die voortaan zijn mails in één keer raak wil schrijven. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als grote groep mensen.