Succesvolle verkopers dagen hun klanten uit
Solution Selling is nog steeds een van de meest gebruikte Business to Business verkoopmethoden. De kracht van Solution Selling schuilt in het inzichtelijk maken van alle problemen en uitdagingen (de pijn) van de klant en hiervoor een maatwerk oplossing aanbieden. Stap voor stap wordt de klant meegenomen in het begeleiden van het inkoopproces, waarbij er gezamenlijk een business case wordt gebouwd.
Ondanks het feit dat Solution Selling al meer dan dertig jaar oud is, heeft het als effectieve verkoopmethodiek veel veranderingen overleefd. Toch is er recentelijk een aantal belangrijke onderzoeken gedaan, waaruit blijkt dat de rol van de verkoper binnen Solution Selling moet veranderen. Traditionele verkoperskwaliteiten als relatiemanagement, oplossingen kunnen ontwikkelen en hard werken blijken achterhaald als succesfactoren.
De workshop De uitdager van Solution Selling focust op de nieuwe kwaliteiten en vaardigheden die verkopers succesvol maken in de hedendaagse business-to-business-verkoop. Daag je salesteam uit met deze pittige workshop en zet hen op het spoor naar nieuwe successen.
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop De Uitdager van Solution Selling is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is gericht op salesprofessionals die werkzaam zijn in een complexe business-to-business-omgeving. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als voor een grote groep mensen, die ervaring heeft met verkoop of commerciële processen.