De grootste verkoopmythen onderuit gehaald
Over het salesvak bestaan veel verkoopmythen, misverstanden en halve waarheden. In boeken, tijdens cursussen en op het internet worden achterhaalde theorieën en onderzoeken gepresenteerd als de enige echte waarheid over het commerciële vak. “Je moet vooral open vragen stellen”, “goede verkopers hebben een extraverte persoonlijkheid”, “laat de klant zo veel mogelijk praten” of “afsluiten is essentieel”. Door een gebrek aan harde feiten over verkoopgedrag zijn verkopers generaties lang opgevoed met deze ‘oude’ kennis.
Na zorgvuldig onderzoek blijkt echter veel van deze kennis misleidend, contraproductief of simpelweg onwaar. In deze interactieve workshop worden de zeven grootste verkoopmythen onderuit gehaald en wordt uw commerciële team uitgedaagd om te werken aan effectievere vaardigheden en productiever gedrag.
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop De 7 Grootste Verkoopmythen is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is gericht op mensen met een management- of verkoopfunctie of die werkzaam zijn in een commerciële rol in een business-to-business-omgeving. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als voor een grote groep mensen, die enige ervaring heeft met verkoop of commerciële processen.