De morele keuzes van het salesvak
Salesprofessionals hebben niet de beste naam als het gaat om ethisch handelen, maar dat is onterecht. Ethiek is een persoonlijke waarde en heeft niets te maken met je rol of beroep. Iedereen die werkt in een commerciële omgeving staat regelmatig voor morele lastige keuzes. Je hebt te maken met targets, stroperige onderhandelingen, schijnbaar onoplosbare problemen, belangen en politiek, druk van boven en je eigen persoonlijke doelstellingen. In het zakenleven gebeuren er dagelijks zaken die eigenlijk niet door de beugel kunnen, maar wie niemand zegt er wat van?
In deze workshop wordt ethiek vanuit diverse kanten belicht en worden de deelnemers uitgedaagd om mee te doen met het analyseren van ethische vraagstukken in het salesvak en een oplossing aan te dragen.
Doelen en resultaten
In-company programma, flexibel van opzet
De workshop Ethiek in sales is flexibel van opzet en duurt 1 tot 4 uur, afhankelijk van de persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van de deelnemers. De inhoud is modulair opgebouwd en wordt gemodelleerd naar de eigen unieke bedrijfssituatie. De workshop kan ook onderdeel uitmaken van een uitgebreider workshopprogramma.
Voor wie?
De workshop is gericht op mensen met een management- of verkoopfunctie of die werkzaam zijn in een commerciële rol. De workshop is geschikt voor zowel een kleine als voor een grote groep mensen, die enige ervaring heeft met verkoop of commerciële processen.